You are on PERI's international website. Click here to switch to PERI USA. Click here to view all PERI websites.

dec
Dez

Jury lovend over PERI’s Closed Loop Supply Chain-aanpak als innovatief logistiek concept

14-dec-2016

PERI wint Supply Chain Management Award 2016, Boom

Een uitstekende planning is  essentieel om klanten op ieder moment te voorzien van de juiste oplossingen. Dat is dan ook de kern van de gelauwerde Closed Loop Supply Chain-aanpak van PERI. Het feit dat PERI – ook in België – niet enkel bekistingen en steigers verkoopt, maar die ook verhuurt, heeft een impact op de volledige bedrijfsvoering. Het bedrijf investeert aan de ene kant in het leveren en onderhouden van opslag en huurmaterieel. Aan de andere kant vereist het verhuurproces een brede reeks van processen, zoals de commerciële en logistieke afhandeling van verhuurde systemen en de kwaliteitscontrole. Materieel moet altijd een bepaalde basiskwaliteit hebben voor de verhuur, met alle eisen op het vlak van schoonmaak en reparaties van dien. Een van de belangrijkste uitdagingen voor PERI is het inspelen op het onvoorspelbare bouwproces en de daaruit voortvloeiende onzekerheid voor wat betreft het tijdstip waarop en de staat waarin materieel terugkomt naar de verhuuropslag.

Om de leverbetrouwbaarheid te vergroten, startte PERI met het Closed Loop Supply Chain-project. Het resultaat is de wereldwijde inzet van heldere processen en het gebruik van diverse softwareoplossingen die aangeven in welke mate bepaalde doelen worden behaald. Een van de neveneffecten van het project is dat de productie van nieuwe materialen op een duurzamere manier gebeurt.

Overtuigd op alle vlakken
“PERI overtuigde de jury voor wat betreft de verschillende evaluatiecriteria – strategie, processen, organisatie en innovatie”, zei jurylid Johannes Giloth, senior vicepresident Global Operations van Nokia Solutions & Networks, dat de prijs vorig jaar won. Jurylid dr. Petra Seebauer, redacteur van het vakblad LOGISTIK HEUTE, zei over de onderscheiden oplossing: “De gedetailleerde beschrijving van de processen met alle relevante data in een software-tool heeft tevens laten zien dat PERI de basis heeft gelegd voor het digitaliseren van zijn bedrijfsprocessen.”

PERI verwacht de komende jaren verder te groeien. Het onderscheiden project is onderdeel van die strategie. PERI zet sterk in op vernieuwing, o.a. door te investeren in een nieuwe productielocatie voor de innovatieve PERI UP-steigertechnologie. Dit gebeurt in Günzburg, niet ver van Weissenhorn, de Duitse stad waar het internationale hoofdkantoor van PERI gevestigd is. Tegelijkertijd neemt PERI de bestaande processen heel regelmatig onder de loep en staat de ontwikkeling van medewerkers hoog op de agenda. Dat past in de filosofie van oprichter Artur Schwörer om klanten wereldwijd optimaal te bedienen.

Dr. Bernd Rosenkranz, Head of Supply Chain Management van PERI, is erg blij met het succes van het internationale team dat aan de prijswinnende logistieke oplossing heeft gewerkt. “Wij zijn erg trots op deze prijs die onze toppositie in supply chain management in een internationale concurrentiesetting onderstreept. Wat tot nu is bereikt, laat zien dat supply chain management een kritische factor is in het langetermijnsucces van ons bedrijf. Het feit dat dit door de jury is erkend, onderstreept de geweldige prestatie die het internationale team heeft geleverd.”

“Wij hebben laten zien dat PERI vooroploopt op het gebied van logistieke netwerken op een internationale schaal”, zegt Reiner Schwarz, CEO van PERI Belux. Onze Closed Supply Chain Loop – die we ook bij PERI Belux hanteren – is het resultaat van een nauwe samenwerking van internationale PERI-experts. Deze award bewijst dat PERI op internationaal én nationaal vlak een pioniersrol speelt in de sector.”