You are on PERI's international website. Click here to switch to PERI USA. Click here to view all PERI websites.

dec.
dec.

PERI gaat verder in nieuwe Benelux-structuur

14 dec. 2017

Eenmaking zet ambities om nummer één te worden in de verf, Boom

PERI België, Luxemburg en Nederland versmelten vanaf 1 januari 2018 tot PERI BeNeLux. Deze eengemaakte organisatie past binnen PERI’s ambitie om dankzij hun gebundelde krachten en sterke lokale focus het allerbeste resultaat te halen en de nummer één te worden op de Benelux-markt. Om die ambitie kracht bij te zetten, investeert PERI fors in deze nieuwe entiteit, onder andere door de aanwerving van extra personeel.

Synergieën

De eenmaking van PERI BeNeLux is een mijlpaal in PERI’s strategie om de krachten van de drie landen te bundelen en ter beschikking te stellen van de hele regio. Reiner Schwarz, managing director PERI BeNeLux: “Dankzij synergieën en investeringen creëren we extra capaciteit en productvariatie. Zo zullen we onze Belgische opslagterreinen, die we dit jaar hebben uitgebreid tot 27.000 m², ook gebruiken voor Nederlandse projecten. En onze montagehal in het Nederlandse Schijndel, geschikt voor erg complexe montages, staat voortaan ook ter beschikking van onze Belgische en Luxemburgse klanten. Met deze wisselwerking beantwoorden we optimaal aan de complexiteit van projecten in heel de Benelux. Uniek voor de Benelux-markt is dat we de specifieke delen die dat vereisen, op voorhand in onze montagehal monteren. Dankzij de opening van de steigerfabriek in het Duitse Günzburg kunnen we ook voldoen aan de stijgende vraag naar steigers en compatibele bekistingen.”

Op organisatorisch vlak is de belangrijkste wijziging de nieuwe afdeling ‘Operations’, waar PERI zijn orderadministratie en logistiek in samenbrengt. Reiner Schwarz: “Zo bundelen we de knowhow van ál onze medewerkers en zetten we voor elk project de juiste experts in.”

40 jaar lokale marktkennis

Zowel PERI BeLux als PERI Nederland beschikken over meer dan 40 jaar ervaring op hun markten. PERI BeNeLux kiest er dan ook zeer bewust voor om deze lokale knowhow optimaal te blijven inzetten. Elk land behoudt daarom een country manager die rechtstreeks aan Reiner Schwarz rapporteert: Rudi Marinus voor België, Peter Dillen voor Nederland en Olivier Jantzen voor Luxemburg. Reiner Schwarz: “Op die manier blijven onze experts de enorme lokale marktkennis die ze hebben opgebouwd, toepassen op hun projecten. En onze klanten behouden hun vaste, lokale contactpersoon.”

Investeren in de toekomst

Zowel op internationaal als op Benelux-niveau investeert PERI fors in zijn groei. Niet alleen in materiaal en terreinen – zoals de uitbreiding in Boom en de nieuwe fabriek in Günzburg – maar ook in mensen. In 2017 wierf PERI in de hele Benelux dertien extra medewerkers aan, wat de teller op 118 bracht. En ook het komende jaar zal PERI nieuwe medewerkers aanwerven. “We hebben nu al vijf jobs in de pijplijn en in de loop van 2018 komt daar nog een heel aantal banen bij. Die rekrutering zet onze ambities extra in de verf. Ik heb er enorm veel vertrouwen in dat de eengemaakte structuur een belangrijke hefboom wordt voor een nog betere samenwerking met onze klanten. Samen gaan we onze ambitie om de nummer één in de Benelux te worden, waarmaken.”

Over PERI

PERI, leverancier van bekistingssystemen en ondersteuningen, wordt al meer dan veertig jaar gezien als vernieuwer in de bekistingsbranche. Met het hoofdkantoor in Weissenhorn, Duitsland, heeft het familiebedrijf als doel om het bekistingsproces sneller, lichter en veiliger te maken. Naast verbeteringen aan en realisaties van bekistingssystemen en ondersteuningen, levert PERI sinds 1998 ook materialen voor stellingbouw. Met wereldwijd 8.100 werknemers, 60 dochterondernemingen en meer dan 120 logistieke centra, bedient PERI zeventig nationale markten – goed voor een internationale omzet van 1,3 miljard euro in 2016.

In 1979 werden zowel PERI BeLux als PERI Nederland opgericht, om op 1 januari 2018 te fuseren tot PERI BeNeLux. In zijn vestigingen in Contern (LU), Boom (BE) en Schijndel (NL) stelt PERI Benelux in totaal 118 werknemers tewerk.

Meer info over PERI BeLux: www.peri.be en op Facebook

Meer info over PERI Nederland: www.peri.nl en op Facebook

Contact PERI:

Jan Strobbe – jan.strobbe@peri.be – 0474 60 77 60

Rachelle Van den bosch - rachelle.vandenbosch@peri.be – 0499 24 19 77

Perscontact:

Johan De Ost - johan@lvtpr.com – 0496 71 82 04

Julie Verbruggen- julie@lvtpr.com – 0473 49 39 26

Voor bijkomende vragen in verband met teksten of grafisch materiaal raadpleeg:

Branch director PERI BeLux

Toon Caers