You are on PERI's international website. Click here to switch to PERI USA. Click here to view all PERI websites.

jan.
jan.

Klantenrelaties als sleutel tot succes

29 jan. 2019

Persbericht set

29 jan. 2019
München
  • Persbericht (de)
  • 19.460 Karakters (zonder witruimte)
  • 15 Foto's pers
  • 93.0 MB
Download persbericht set

PERI op bauma 2019, München

Weissenhorn / München. PERI presenteert talrijke nieuwe ontwikkelingen op het gebied van bekistings- en steigertechnologie tijdens ’s werelds meest toonaangevende vakbeurs voor de bouwindustrie in München van 8 tot 14 april 2019. De focus ligt hierbij op innovaties en praktische systeemsupplementen en verdere ontwikkelingen. Brede aandacht is er voor digitale oplossingen en het uitgebreide scala aan diensten, waarmee PERI het projectbeheer rondom bekistingen en steigers voor alle gebruikers goedkoper en veiliger maakt.

In de volledig vernieuwde PERI beurshal in het openluchtgebied Noord (Stand FN 719) verheugt het PERI team zich op uitgebreide gesprekken met klanten, spannende informatiesessies en interessante live demonstraties. “De bauma is en blijft dé toonaangevende vakbeurs voor onze branches. Wij kijken uit naar de mogelijkheid om onze klanten en bezoekers te laten zien waar we de afgelopen drie jaar aan hebben gewerkt,”zei Alexander Schwörer, Managing Director Marketing en Sales van de PERI Group. “De producten van PERI moeten het werk voor onze klanten zuiniger, sneller en veiliger maken. Dit is onze missie en drive. Tijdens de bauma 2019 kunnen bezoekers ter plaatse ervaren hoe onze nieuwste innovaties, onze diensten en onze bewezen systemen bijdragen aan het succes van hun individuele projecten. En natuurlijk brengen we voor onze klanten weer enkele zeer speciale innovaties mee naar München.”

MAXIMO – éénzijdig bedienbare bekisting – geheel doordacht

Meer dan tien jaar geleden heeft PERI met de paneelbekisting MAXIMO een nieuwe standaard in de markt gezet. De éénzijdig bedienbare ankertechniek draagt in belangrijke mate bij aan de aanzienlijke tijdwinst die met deze hoogwaardige bekisting kan worden gerealiseerd. De doordachte accessoires verbreedt het scala aan toepassingen en worden voortdurend verder ontwikkeld. Het nieuwe MAXIMO consolesysteem MXK, een flexibel werkplatform met lichtgewicht consoles, kan bijvoorbeeld gebruikt worden bij de MAXIMO en TRIO paneelbekisting. De modulaire opbouw en de lichtgewicht systeemcomponenten, die zonder gereedschap met de hand gebruikt kunnen worden, zorgen voor een snelle montage en tegelijkertijd voor een hoge economische efficiëncy. Het basiselement is de steigerconsole MXK-RS. De stelschoren kunnen rechtstreeks met de geïntegreerde stelschooraansluiting gekoppeld worden. Daardoor blijft het werkplatform vrij van barrieres, zonder demontage van storende vloerroosters of kantplanken. In tegenstelling tot conventionele oplossingen biedt het nieuwe consolesysteem vooraf geassembleerde componenten, zoals het MXK rooster of de PROKIT valbeveiliging. De complete montage inclusief de veiligheidsvoorzie-ningen vanaf de grond, betekent een veilig werkplatform direct na het plaatsen van de bekisting.

De éénzijdig bedienbare wandbekisting beschikt nu over een nieuwe stelschooraansluiting, die aan de bekistingszijde bevestigd wordt. Hierdoor kunnen hogere, op elkaar gestapelde eenheden van de bekisting binnenin de bouwput gemakkelijk en snel worden ondersteund, wat tot nu toe zeer kostbaar was. Het nieuwe onderdeel zorgt voor een veilige en snelle uitvoering, onder andere zonder een werkgebied in de nauwe bouwput te creëren. Hetzelfde doel – namelijk de onbeperkte bediening van de stelbekisting in nauwe ruimtes of compartimenten – wordt nagestreefd door een nieuwe paneelverbinding. Daarnaast zal PERI op bauma 2019 een nieuwe wandbekistingsconsole voor MAXIMO presenteren. Met een eveneens nieuwe, constructieve variant kan de buitenhoek nu gemakkelijk worden geopend en de bekisting terug worden geplaatst. De systeemcomponent vermijdt speciale oplossingen of een systeemmix bij klimtoepassingen. De nieuwe buitenhoekoplossing is combineerbaar met de PERI klimsystemen SCS, CB, RCS en ook met de verschillende uitvoeringen van het ACS systeem.

DUO – de verdere ontwikkeling van een succesvol concept

De universeel toepasbare kunststof bekisting in een lichtgewicht constructie, PERI DUO, ontving dit jaar op de BAU-vakbeurs de BAKA-prijs voor productinnovaties 2019. Het materiaal- en productieconcept komt in essentie overeen met het cradle-to-cradle principe. Geen enkel onderdeel weegt meer dan 25 kg. Het is ontworpen als systeem dat kan worden gebruikt om funderingen, wanden, kolommen, vloeren en ringbalken te maken. PERI DUO heeft daarbij geen kraan of andere vormen van mechanisch transport of montagehulp nodig, noch tijdens de montage, noch tijdens de bouw. Dankzij het lage gewicht, de eenvoudige, vrijwel gereedschaploze montagetechnologie en intuïtieve bediening, kan het bekistingssysteem snel, stil en veilig worden opgesteld en bediend, ook door minder ervaren bouwteams.

Sinds 2016 zijn er verschillende nieuwe componenten geintroduceerd t.b.v. de verschillende klantenwensen, waaronder de LIWA scharnierbare hoekadapter. Ter gelegenheid van bauma 2019 zal PERI extra ontwikkelingen presenteren – en naast de aanvullende componenten - ligt de nadruk daarbij vooral op een reparatieset en een nieuwe plannings-app.

Volledig nieuw in het PERI programma is de DUO reparatieset, waarmee lichte schade aan de bekistingsplaat eenvoudig kan worden gerepareerd. Groeven of zelfs gaten tot een diameter van ca. 20 mm kunnen daarmee snel en goedkoop worden gerepareerd. Krassen kunnen eenvoudig worden hersteld met behulp van een heteluchtpistool en lasdraad, en speciale reparatiepluggen kunnen worden gebruikt om gaten te dichten. PERI biedt de benodigde apparatuur en vulmateriaal aan in een compacte reparatieset.

Het basisprincipe van de universele bekisting is de eenvoudige en snelle toepassing. Hierbij passend ontwikkelde PERI de nieuwe “DUO Planner”-app. Hiermee kan de gebruiker eenvoudige plattegronden met de DUO plannen, storten en bekisten. Als eerste stap maakt de gebruiker een nieuw project met de gewenste wandhoogte en –dikte aan. Aansluitend geeft hij de te bekisten plattegrond in en legt de stort vast. Op basis daarvan maakt de applicatie automatisch een geschikte bekistingsoplossing. De gebruiker kan dan de gemakkelijk leesbare plannen en stukslijsten voor de materiaalplanning in PDF-formaat afdrukken of per e-mail verzenden. PERI is voortdurend bezig met het verfijnen van de planningstool op basis van gebruikersfeedback. Deze informatie kan rechtstreeks via de app naar het ontwikkelingsteam worden verzonden. Toegang tot de app is eenvoudig: er is alleen een toegang tot internet en een eenmalige registratie nodig. Een eigen installatie is niet nodig. “DUO Planner” is het eerste deel van PERI Quicksolve. Onder deze naam zal PERI in de toekomst verdere, eenvoudig te gebruiken planningstools op de markt introduceren.

Vloerbekisting en vloerstempels

De beproefde aluminium vloerbekisting SKYDECK heeft een breed toepassingsgebied, van woning tot industriële constructies met dikkere vloeren. Vrijwel elke plattegrond kan rationeel door een systematische en eenvoudige montage – van onderaf of van bovenaf – bekist worden. Handige en lichtgewicht systeemcomponenten maken het werk licht en maken korte bekistingstijden mogelijk. Vloerdiktes tot 109 cm kunnen vrijwel op welke hoogte gerealiseerd worden. Het speciale ontwerp met de valkop-constructie maakt vroegtijdig ontkisten mogelijk en vermindert de hoeveelheid materiaal op de bouw.

Al geruime tijd verhoogt het SKYDECK platform en de leuning de veiligheid aan de rand van bouwgebieden. Met het nieuwe SKY anker is een mobiel hijspunt beschikbaar voor een persoon met persoonlijke valbeveiling voor veilig bekisten van bovenaf. Zoals elke SKYDECK component kan het SKY anker in slechts enkele stappen door één persoon worden geïnstalleerd, verwijderd en verplaatst.

Een uitgebreid portfolio aan vloerstempels biedt voordelige combinaties voor elke toepassing. De PEP Ergo familie kenmerkt zich door zijn geavanceerde detailoplossingen en bestrijkt het volledige gebied voor de individuele toepassing van stempels. Technisch bijzonder geavanceerd zijn, bijvoorbeeld, het gemakkelijke lossen van de moer door de gepatenteerde G-haak, het grote verstelbereik van 12 cm, de ingebouwde antibeklemmingsvergrendeling, de drievleugelige moer met gehard contactoppervlak en de ingestanste maatband. Onlangs werden de PEP Ergo E-300 en PEP Ergo E-400 op de markt geïntroduceerd, die - met hun tot 50 kN draagkracht -  nieuwe dimensies qua draagkracht bereikten voor stalen buizen vloerstempels, en dat bij een geoptimaliseerd laag eigengewicht. De – eveneens op bauma gepresenteerde – nieuwe stempelserie met de naam PERI PEP Alpha-2 is geschikt voor belastingen tot 3,6 ton, bij een optimale prijs-prestatieverhouding.

PERI UP – het steigersysteem voor veelzijdig gebruik

Dankzij de bijzondere constructie van de basiscomponenten verenigt het PERI UP steigersysteem de montagesnelheid van de gevelsteiger PERI UP Easy en de flexibiliteit van de modulaire steiger PERI UP Flex tot één systeem. Een efficiënte en kostenbesparende uitvoering van steigerwerk hangt sterk af van het aantal onderdelen. Het steigersysteem PERI UP biedt een systeem dat overtuigende functionaliteit combineert met minder dan 500 systeemcomponenten. Of het nu gaat om werk-, gevel-, beschermings- of draagsteigers – PERI UP bestrijkt al de gebruikelijke toepassingsgebieden van steigertechnologie met één enkel systeem. Daardoor biedt PERI de mogelijkheid om snel te reageren op veranderingen in het bouwproces zonder dat het systeem wijzigt.

Het ontwerpconcept van het PERI UP Easy gevelsteigersysteem combineert veiligheid met kosteneffectiviteit. Omdat de leuning voor het volgende steigerniveau zonder extra onderdelen wordt gemonteerd met het Easy frame, is de steigermonteur bij de opbouw op elk niveau zonder extra benodigde persoonlijke valbescherming beveiligd. Als het enige systeem tot nu toe met geïntegreerde veiligheidscomponenten voldoet het ook aan de nieuwste wettelijke eisen. Bovendien kenmerkt PERI UP Easy zich door een laag gewicht, wat een positieve invloed kan hebben op de montage- en demontagetijden.

PERI heeft meerdere vloerroosters ontwikkeld om aan de specifieke behoeften van zijn gebruikers te voldoen. De portfolio omvat nu roosters gemaakt van verschillende soorten materiaal voor toepassingen op het gebied van ambachtelijk werk, industrie en civiele techniek, die worden gekenmerkt door hun lage gewicht en verbeterde handling. Het PERI UP steigersysteem omvat nu ook een trapoplossing met een breedte van 67 cm, passend bij de standaardbreedte van de gevelsteiger PERI UP Easy.

Met PERI UP Flex worden veilige werkplatformen gemaakt. Met een consistent metrisch systeemraster van alle componenten en de mogelijkheid om de richting van de vloerroosters te veranderen, is de modulaire steiger zeer aanpasbaar aan de diverse omstandigheden ter plaatse. Dankzij de zelfvergrendelende liggeraansluiting aan de rozet en de geïntegreerde opwaaibeveiliging is PERI UP Flex eenvoudig te monteren. Tijdens het gebruik zorgen de doorlopende leuningen en gele kantplanken, maar ook het antislipprofiel in de roosters voor een hoge veiligheid op het werk.

Betrouwbare partner voor steigertechnologie in de industriële omgeving

Het geïntegreerde steigerprogramma van PERI (ISP) is een belofte voor de prestatieverbetering van PERI-klanten Het biedt een intelligente oplossing om de productiviteit op industriële bouwplaatsen te maximaliseren. Door de steiger te integreren in de totale projectplanning, kunnen PERI-klanten kosten verlagen, en tegelijkertijd de controle over de kritieke fases verbeteren.

PERI levert daarvoor gedetailleerde kostenramingen op basis van de werkelijke steigerplanning, die zowel materiaaleisen en arbeidskosten omvat. Indien nodig kan PERI de planning ook integreren in het 3D-model van de klant of, door het scannen van de omgeving, nieuwe 3D modellen creëren. 3D-modellering maakt visualisatie mogelijk voordat het project start, wat de zekerheid ten aanzien van de kosten en voorspelbaarheid vergemakkelijkt. Bovendien leidt de gedetailleerde planning tot optimalisatie van de materiaalbehoefte en tot vermindering van de arbeidskosten op de vaak tijd- en materiaalintensieve bouwplaatsen.

Ten slotte ondersteunt PERI de gebruiker met professionele producttrainingen, door eigen medewerkers of geschoolde samenwerkingspartners, zodat het PERI UP steigersysteem vanaf de start efficiënt en veilig in het project kan worden gebruikt.

Klimsysteem SCS – veel meer dan „eenzijdig

In de klimtechnologie biedt PERI al vele jaren een breed assortiment aan systemen, van eenvoudige, kraan geklommen consoles tot complexe zelfklimmende oplossingen. De oplossingen – gepresenteerd door PERI op bauma 2019 – zijn gebaseerd op een modulair principe met een hoge mate van standaardisatie. Het SCS klimsysteem werd oorspronkelijk ontwikkeld met de nadruk op eenzijdige toepassing. En daarvoor wordt het ook overwegend gebruikt, d.w.z. voor dammen, sluizen, pijlerhoofden en soortgelijke structuren. Verdere ontwikkelingen vergroten nu de veelzijdigheid van het consolesysteem. Zo kan de console ook worden gebruikt met verankerde wandbekisting. Voor dit doel zijn slechts enkele extra onderdelen nodig. Bovendien is er een nieuwe hoekadapter beschikbaar, die zorgt voor een eenvoudige en snelle voortgang van de bouw, zelfs op ronde constructies. Het feit dat de verrijdbare bekistingswagen ook kan worden gebruikt voor ronde constructies, dankzij het gebruik van de adapter, bespaart kraantijd bij het omzetten en verlaagt daarmee de hoge kosten voor de bouwuitvoering. Al met al biedt de console, met zijn grote platforms en hoge draagkracht vele voordelen in zowel de civiele als in de hoogbouw.

Bruggen- en tunnelbekisting voor elke vereiste

Minimaliseer het aantal verschillende systeemcomponenten voor diverse toepassingen en elimineer zo veel mogelijk speciale componenten – een zeer belangrijk aspect van de PERI-ontwikkeling. Zowel voor de bruggen- als voor de tunnelbouw ontstonden, in nauwe samenwerking met de gebruikers, een aantal verdere en nieuwe ontwikkelingen, die zullen worden gepresenteerd door de PERI experts op bauma 2019.

De lichtgewicht console VGK heeft zich al enkele jaren in de markt bewezen. Omdat de beide bouwdelen (werkplatforms en bekistingseenheid) bouwkundig van elkaar gescheiden zijn, is het platform altijd gesloten. Verschillende werkprocessen, zoals afbreken, wapenen en storten, kunnen daardoor veilig worden uitgevoerd. Hierdoor is de VGK bijzonder geschikt voor renovatiewerkzaamheden. Op bauma 2019 presenteert PERI een extra bevestigingsoplossing voor de console, waarmee het toepassingsgebied wordt uitgebreid. Daarnaast wordt een nieuwe systeemopbouw voor lage doorrijhoogtes gepresenteerd, die het toepassingsgebied van de console compleet maakt.

PERI biedt een volledig nieuwe systeemoplossing voor het verplaatsen van complete storts in de bruggenbouw, die vanaf nu beschikbaar is onder de naam VIL (VARIOKIT Incrementel Launching). Het systeem overtuigt vooral door de verminderde materiaalbehoefte. Bovendien versnelt en vereenvoudigt het de werkprocessen.

In de afgelopen drie jaar heeft PERI gewerkt aan een nieuwe generatie van de VARIOKIT tunnelbekistingswagen. Dit civiele bekistingssysteem biedt tegenwoordig goedkope en flexibele oplossingen voor zowel open bouwmethoden als voor mijnbouw. In München presenteert PERI nieuwe, geoptimaliseerde oplossingen voor de configuratie en bediening van de bekistingswagen: de apparatuur kan nu worden gehuurd en individueel worden aangepast aan de desbetreffende klant- en projectvereisten.

Digitale oplossingen van PERI

Als u wilt weten hoe digitalisering projecten sneller, eenvoudiger en veiliger maakt, dan is de PERI beurshal op bauma 2019 dé plaats voor u. Digitale oplossingen en innovaties worden tijdens de beurs ruim uitgemeten. PERI ziet zichzelf als een pionier en betrouwbare partner voor zijn klanten op de weg naar de digitale wereld.

PERI presenteert in München een uitgebreid digitaal portfolio van productbegeleidende apps voor het dagelijks gebruik, geavanceerde CAD-oplossingen, het klantenportaal myPERI en geavanceerde toepassingen in het kader van succesvolle referentieprojecten, die werden uitgevoerd met „Building Information Modeling“(BIM).

De app „PERI Extended Experience“ voor mobiele 3D-visualisatie van bouwprojecten maakt de weergave van 3D-modellen mogelijk in de drie soorten Augemented Reality (AR), Virtual Reality (VR) en Mixed Reality (MR) op het display van mobiele apparatuur. Vanwege de verschillende visualisatie-mogelijkheden kunnen gebruikers de desbetreffende modellen optimaal integreren in het plannings- en bouwproces.

Sinds zijn introductie is het PERI online klantenportaal myPERI continu uitgebreid met extra functies en aanbiedingen. De huidige versie begeleidt de klant tijdens het hele projectproces en biedt tal van functies om processen efficiënter en dus kosteneffectiever te maken. Sinds kort bevat myPERI nog meer inhoud, zoals trainingsvideo’s of directe navigatie naar de PERI apps.

PERI is al jaren één van de marktleiders op het gebied van BIM en beschikt over een aantal internationale referentieprojecten, die succesvol met gebruik van de BIM-principes gezamenlijk met klanten zijn afgerond. Op de bauma 2019 zal PERI enkele van deze referenties laten zien. Naast 3D-planning en visualisatie zijn de belangrijkste onderwerpen planningscoördinatie, geautomatiseerde controle op conflicten, veiligheidscontrolelijsten en QR-codes voor objectnavigatie. Daarnaast gaat het om de beschikbaarheid van relevante gegevens met behulp van tablet-oplossingen voor het dagelijks gebruik op de bouwplaats.

PERI biedt zijn klanten een uitgebreid dienstenpakket

Bij PERI werken meer dan 2.000 ingenieurs en sales medewerkers aan veeleisende bouwprojecten over de hele wereld. De PERI applicatietechnologie begeleidt projecten van aanbesteding tot succesvolle afronding. In de focus: de optimalisatie van processen, de veiligheid en de efficiëntie van de uitvoering. Om aan het budget en de planning te voldoen, biedt PERI professionele begeleiding en advies gedurende het hele project. Daarnaast profiteren klanten van apparatuurservice,  zoals reparatie en onderhoud van het klantenmateriaal, van diensten op het gebied van logistiek, projectmanagement, permanente en verdergaande vormen van scholing en training van aannemers en steigerbouwers.

PERI profileert zich op bauma 2019 als een competente leverancier van oplossingen voor bekistings- en steigersystemen, aangevuld met een uitgebreid dienstenportfolio. “Bekistingen, steigers en diensten gaan hand in hand bij PERI – voor het best mogelijke klantensucces. Op deze manier begeleiden we onze klanten door het hele proces van toegevoegde waarde, naast producten en systemen spelen hierbij de onderwerpen dienstverlening, digitalisering en BIM (Building Information Modeling) een sleutelrol. We hebben een heel goed aanbod hier, waarmee we onze klanten naar de digitale toekomst willen begeleiden. We zullen dit op bauma 2019 onderstrepen met onze presentatie”, verklaart Alexander Schwörer.

Het beursoptreden van PERI wordt afgerond met een blik op de toekomst van de bouw op langere termijn. Zo krijgen bezoekers aan de PERI stand inzicht in de nieuwste 3D-betondruktechnologie met bijbehorende referentieprojecten. In het najaar van 2018 maakte PERI bekend een belangrijk aandeel verworven te hebben in de technologische leider in 3D-betondruk. En is er ook plaats gereserveerd voor het gebruik van robots op de bouwplaats van de toekomst: door live demonstraties kunnen bezoekers zichzelf ervan overtuigen hoe robots in de toekomst bij het landmeetkundig onderzoek van bouwlocaties meer planningsbetrouwbaarheid en efficiëntie kunnen bieden.

Voor bijkomende vragen in verband met teksten of grafisch materiaal raadpleeg:

Branch director PERI BeLux

Toon Caers